Monday, October 10, 2011

10 000 километра живот

На 29 Март си купих чопър, на 9 Октомври изминах 10 000-я си километър с него.
И мога да с споделя с вас – уникално е!

Преди точно една година имах книжка за мотор и само голямото желание да си купя чопър. Почти всеки ми казваше, че съм луд, че е много опасно, че е непрактично, че не е за мен, че не знам какво ме чака, че като завали дъжд пак ще се возя с градския транспорт и още много до голяма степен верни неща.
И една година по късно, това което аз пък мога да кажа на всички е, че

            няма време човек да отлага мечтите си.

Ако наистина много искате да направите нещо – просто пробвайте да го направете.


Няма да изпадам във философии и екзистенциални поуки за живота, но ще ви разкажа някой от нещата, които съм преживял с „големия лош чопър”.

Facebook и манията да снимаме нещо до голяма степен са пообъркали мозъците ни. Като видим нещо яко – давай да го снимаме.Е хубавото на мотора е, че и да искаш да го снимаш – не можеш. Или дори и да спреш и снимаш – не е същото.

За тези 10 000 километра имам следните "емоционални снимки":
  •  Изгорих приблизително 500 литра бензин
  • Мой приятел ми измисли мото, което написах на гърба на якето си - „Бензина е за горене, живота е за живеене”. И поне 20 пъти съм чувал – „В надписа ти няма ли 2 правописни грешки ….. „. Е пък няма – вие да сте виждали грамотен рокер… !!??!!! Така ми хареса, така го написах.
  •  Карал съм срещу залеза и срещу изгрева. Ама точно срещу тях – като по филмите.
  •  Най- интересното нещо, което видях, беше до село Микре на една дълга права. Карах към  София. Пред мен залязваше слънцето и небето беше червено. Зад мен в огледалото виждах как изгрява луната и то при пълнолуние. Просто уникално.
  • Станах най-бавния рокер в историята на българските пътища. Средно карам с 90 – 100 км/час. Вдигал съм най-много 130 и то за да изпреваря един ТИР на един кофти завой по магистралата към Пловдив. НО – близо до Бургас надминах друг моторист.
Видях го в далечината. Не караше бързо - аз бях с 80, той сигурно бе с 70. Бавно бавно взех да го застигам. И тогава си казах – или сега или никога ! И с мръсна газ вдигайки близо 100 го изпреварих … Е няма такъв кеф. Малко по късно той ме задмина и повече не го видях, но това не промени факта, че поне за 10 мин не бях най-бавния моторист в България.
  •  Разбрах, че търновските полицаи нямат сърце – писаха ми акт, че возя момиче без каска. И то на сватба, и то карах по Арбанаси, и то по едни черни пътища. От мъжка солидарност поне можеха да ме пуснат и да не ми взимат златния талон.
  • Пътувах за въпросната сватба в Търново и понеже закъснявах за краденето на булката, на един Shell в началото на Търново спрях, съблякох дрехите за мотора, извадих от раницата си панталон, ризата и вратовръзка, преоблякох се, оставих си дрехите на момичето от бензиностанцията и отидох на сватбата. По късно си ги взех. Уникално беше.
  • Непознати ми дадоха шише вода на Беклемето - чуха ме как обяснявах по телефона, че съм умрял за вода и жената дойде и ми даде пълно шише.
  •  В един ден изминах 720 километра. Отидох до нос Калиакра за да видя делфин и познайте – видях. Наречете го луд късмет, съдба, слънчасване или както искате – но целия път до там си заслужаваше. Даже tag-нах делфина във facebook-a.
  • Карал съм на 35 градуса жега и на 2 градуса студ. Спирал съм да си топля ръцете на двигателя, понеже не си чувствах пръстите. Няколко пъти ме е валял толкова силен дъжд, че едва съм виждал какво е пред мен.
  • Осъзнах, че да нямаш уредба в каската, не означава че не можеш да имаш музика. Обичам да си пея в каската и любимата ми фраза за пеене е :
         Here I am, On the road again
         There I am, Up on the stage
         There I go, Playin' star again
         There I go, Turn the page
Има и доста други неща, които могат да се споделят след тези километри. Предполагам ще си кажете обаче, че или си доизмислям, или поукрасявам нещата, или не е точно така. Но истината е, че са си истина. И истината е, че как човек вижда нещата около себе си, си зависи изцяло от него.

И понеже се имам за интелигентен човек, въпреки че като рокер съм неграмотен, а и нямам блог-пост с по-малко от 10 грешки, ще си позволя да ви дам съвет, който аз се опитвам да следвам:

      Няма време човек да отлага мечтите си. Ако искате нещо – направете го.

А към хората в градския транспорт – моля ви, рокерът вече е пеша, не се плашете ако някой до вас си бръмчи на ум или си пее  „Here I am, On the road again ... ”
...


PS: И искрено благодаря на Иво Марков, който ме посвети в тайните на това да имаш мотор, и без който нямаше да мога да изживея и напиша горните мъдри слова.

3 comments:

  1. Еххх Дон Кихот мъдри слова от един истински рокер, който наистина се радва на това да кара мотор, който давайки газ и викайки в каската road again обича да чува звука на чопъра си да му приглася. Може да добавиш една черна точка - наложи ми се да вземам жилото на спирачката от колелото на малко момче със счупен крак за да сменим жилото на съединителя на закъсал приятел моторист (за смилянския боб недей издава местонахождението на кръчмата).

    ReplyDelete
  2. Бат' Дими, ти и преди ми беше идол, но сега вече си ми и Life Coach (Microsoft Certified Life Coach, anyone?).

    ReplyDelete
  3. Теди: Няма нищо по-хубаво от възможността да постигнем мечтите си,а после да си намерим нови и да ги следваме...За правописноте грешки...кой в днешно време е безгрешен?...нека си приказват и критикуват хората...те си нямат чопър :Р Златния талон си замина , но на цената на една женска усмивка...бас хващам,че полицаите просто са завиждали на този толкова готин рокер романтик ;)

    ReplyDelete